Waarom twijfel ik aan mezelf. Hoe krijg ik mijn zelfvertrouwen terug. Wat doe ik om hier verbetering in te krijgen en zo anders in het leven te staan. Door in ieder geval positief te denken ben je al een stap in de goede richting. Hier kun je verder mee. Wat is de oorzaak eigenlijk dat ik aan mezelf twijfel. Doe ik iets niet goed of doe ik iets helemaal niet? Verwacht iemand iets van mij wat ik niet kan waarmaken.

 

Verplaats je eens in een ander. Vraag eens hoe hij of zij dingen aanpakt. Problemen zij er om op te lossen. Misschien kan dit met een beetje hulp van een goede vriend. Als dit slechts een halve oplossing is dan zijn er nog tal van mogelijkheden te bedenken zoals cognitieve gedragstherapie.

Cognitieve therapie is een hulpmiddel, maar wat houdt cognitief in?

 

Cognitief

“Term afkomstig uit de psychologische wetenschap!

Ook wel de kennende functies genoemd.

Cognitief doelt op alle informatie verwerkende processen die zich in de hersenen afspelen.

Concreet dit begrip af te bakenen is lastig; het gaat over geheugen ,rekenen, patronen herkennen,

vermogen om gedrag aan te passen en tal van andere denkprocessen.

Je moet eerst kunnen waarnemen om tot cognitie te kunnen komen.

Bij een cognitieve stoornis gaat het functioneren van de hersenen drastisch of versneld achteruit. Lees meer over cognitieve gedragstherapie”.

 

Werken aan onzekerheid

Werken aan mijn onzekerheid is een mooie doelstelling, die door een paar trainingen te volgen gerealiseerd wordt. Bij een cursus zelfvertrouwen worden veel tips gegeven die je in de praktijk goed kunt gebruiken. Hier word je verteld hoe je hier gestalte aan kunt geven. Elke week volgt er een evaluatie over jouw onzekerheid of zelfvertrouwen. Hier wordt dan besproken wat de negatieve en positieve momenten waren. Voor een ieder is dit weer anders natuurlijk.