Als je samen iets onderneemt, zou je dit in je gedachten kunnen gebruiken wanneer je even een depressief moment hebt. Je zinnen verzetten, zoals men dan zo mooi zegt. Ik begrijp dat dit natuurlijk niet altijd helpt. Toch zijn er wel wat manieren te bedenken, je geest af te leiden. Is het niet zo dat je jezelf hebt gemanoeuvreerd in een vicieuze cirkel? Alleen je weet hier niet uit te geraken? Misschien heb je iets aan onderstaand voorbeeld.

 

Voorbeeld van negatief naar positief

Was het maar 10 uur. Een uitspraak die ik vaak hoor. Deze uitspraak heeft een negatief effect op hoe jij die dag zult beleven. Als je al met zo’n instelling begint, ben je in mijn ogen niet goed bezig.

Sjacherijnigheid heeft nog nooit iemand gelukkig gemaakt. Sommige dingen horen nou eenmaal bij ’t leven. Je kunt ook denken ik doe “het blik op oneindig” of ik denk “hierna ga ik wat leuks doen. Zo ben je al snel van een negatief beeld naar positief beeld.

 

Jezelf zijn

Probeer jezelf te zijn! Waarom vergelijkt iedereen zich met een ander? Samen iets ondernemen kan je natuurlijk positief beïnvloeden, maar het kan ook de verkeerde kant op slaan. Oh hij heeft dat, dat heb ik niet. Zij is beter daarin dan mij. Waarom slagen hun er wel in om dat voor elkaar te krijgen en mij niet. Wat baal ik dat ik niet ook zo vaak op vakantie kan. Leg je gewoon ergens bij neer. Verleid je niet tot negatieve gedachten. Tracht streng te zijn tegen jezelf. Wat jij kan behoort tot de mogelijkheden die jij alleen bezit. Meer willen en kunnen hoeft niet altijd beter te zijn. Wees trots op jezelf iedereen is uniek in zijn doen en laten. Nogmaals probeer jezelf te zijn.

 

Vertrouwen uitstralen

Als je meer zelfvertrouwen uitstraalt ben je zelfverzekerder in de dingen die je doet. Als je meer voorbeelden wilt weten hoe je dit kunt bewerkstelligen verwijs ik je naar de pagina “Zelfvertrouwen cursus