Chronische onzekerheid 

Chronische onzekerheid

Als iets chronisch wordt betekend dit, dat je steeds meer moeite hebt om van iets af te komen. In dit geval hebben we het over je onzekerheid. Bij mij had dit tot gevolg dat de onzekerheid doorsloeg naar hevige hoofdpijnen. Dit heeft toch zeker een paar jaar geduurd om hier grotendeels van af te komen. Heel soms komt dit nog terug bij bepaalde stressmomenten. Wat heb ik zelf ondernomen.

  • Ik ben begonnen met een magnetiseur. Deels heb ik hier profijt van gehad. Dit kwam omdat na een tijdje de hoofdpijn weer terug kwam.
  • Dit was eigenlijk hetzelfde laken een pak. De zenuwen raken tijdelijk ontspannen door de naalden, dus ook hier herhaalde zich het probleem.
  • Huisarts en ziekenhuisbezoek. Dit heeft mij zéker mentaal goed geholpen. Doordat ik wist dat er niks fysieks met mij aan de hand was, was ik deze onzekerheid hierover kwijt.
  • Slaap tekort. Als je slaapgebrek hebt, heeft dit een negatieve invloed op je lichaam. Ook dit beïnvloed je onzekerheid. Het wil niet op school of werk noem het maar op. Oplossing raadpleeg je huisarts die schrijft je zeker iets voor!
  • Zorg dat je juiste baan zoekt waar jij je prettig bij voelt. Blijf dus niet eeuwig hangen in ’t zelfde en verander van werk. Ik ging over naar een iets lagere functie bij dezelfde werkgever.

 

Chronisch depressief

Chronisch depressief noemt men met een mooi woord “dysthyme stoornis” . Veel mensen leiden hier aan. Als je terneergeslagen of een lusteloos gevoel hebt, kan dit leiden tot chronische depressiviteit. Het zoeken naar de oorzaak is nu de eerste raadgeving. Hierna kan een behandeling gestart worden. Dit kan bijvoorbeeld in de vorm van medicatie of een therapie werken aan je zelfvertrouwen.

 

Werken aan je  zelfvertrouwen

Er zijn een aantal manieren om aan je zelfvertrouwen te werken.

Stel je zelf de vraag: Wie ben ik?

Wat zijn mijn positieve punten

Zoek eens een beetje afleiding

Stel je open voor een ander

Zoek een cursus zelfvertrouwen die alleen bij jou past!