Gedachten loslaten

Kun jij je gedachten niet loslaten en zit je constant te piekeren, probeer dan een vertrouwenspersoon te zoeken. Nee dit hoeft niet altijd een professionele hulp te zijn! Dit kan gerust een vriend of familielid zijn. Misschien is dit voor jou juist een geruststellende gedachte, omdat deze dicht bij jou staat. Wanneer je overspannen bent, is het noodzaak dat je hier zo spoedig mogelijk iets mee doet. Een vol hoofd is niet prettig, Na een eerste gesprek zul je zien dat dit een aantal obstakels weg zal nemen. Probeer patronen te doorbreken door jezelf te veranderen. Denk eens op een andere manier. Jij hebt een burn-out en daar wil je van af.

Stressfactoren

Je kan het zo gek niet bedenken of iets kan er voor zorgen dat je gestrest raakt. Het belangrijkste is wat je hier aan kan doen om dit te verhelpen. Eerder op bed kan je vermoeidheid beperken, wat fitheid oplevert. Hier zul je zelfverzekerder door worden. Dit geldt natuurlijk niet voor iedereen. Wat nou als je juist een slechte slaper bent, wat moet je daar dan weer aan doen? In dit artikel van positief denken kun je een behoorlijk aantal tips halen die je wellicht kunnen helpen.

Gedachten loslaten door hypnotherapie

“Hypnotherapie is het inzetten van hypnose als middel tegen psychische en lichamelijke klachten, maar ook voor sportprestatieverbetering. De cliënt wordt door de hypnotherapeut door middel van voornamelijk verbale communicatie in een lichte trance gebracht maar behoudt de controle over zichzelf.

De gedachte achter hypnotherapie is dat de patiënt onder hypnose gemakkelijker contact kan maken met het onderbewustzijn dan in het dagelijks leven mogelijk is omdat het rationele bewustzijn dat belemmert. Door contact met onbewuste gevoelens en ideeën krijgt de patiënt (meer) inzicht in de eigen behoeften en mogelijkheden. Met de verkregen informatie zou een proces van genezing in gang gezet kunnen worden.

Volgens hypnotherapeuten zijn er geen speciale eigenschappen nodig om onder hypnose te kunnen raken en is deze behandelingsmethode voor vrijwel iedereen geschikt, maar in het algemeen wordt hypnotherapie niet toegepast bij psychotische en ernstig depressieve patiënten. In de loop der tijd is bij hypnotherapie minder de nadruk komen te liggen op de diepe hypnotische trance zoals die in de klassieke hypnotherapie gebruikelijk is, en zoals die in films nog vaak wordt voorgesteld: de patiënt in diepe slaap op de sofa. Bij neo-klassieke en moderne hypnotherapie wordt er gewerkt met een minder diepe trance, waardoor de patiënt een actievere rol kan innemen.

Wetenschappelijk onderzoek naar de effectiviteit van hypnotherapie heeft geen eensluidende conclusies opgeleverd.

Er zijn ook geluidsdragers met hypnotherapie die men zelf thuis kan beluisteren. Men moet zich wel aan de instructies houden; mensen met ernstige psychische klachten mogen niet zelf experimenteren met hypnotherapie zonder professionele begeleiding.

Een aandrager van de hypnotherapie in Nederland was Albert Willem van Renterghem, bijgenaamd de Wonderdokter van Goes”.

Dit artikel staat beschreven in wikipedia Hypnotherapie https://nl.wikipedia.org/wiki/Hypnotherapie

 

 

 

 

 

 

Positiever worden

Positiever worden wat kunnen we hier nog aan toe voegen? Er is natuurlijk al veel over gezegd hier op deze site om positiever in het leven te staan. Toch wil ik je nog iets vertellen over vermoeidheid. Hoe ontstaat dit en hoe werkt dit door op je gestel. Is het juist dat je vol gedachtes zit, slaap je gewoon slecht of heb je vaak hoofdpijn? Eigenlijk moet je kunnen omgaan met stress en dus stoppen met piekeren. Dit is niet eenvoudig, toch heb ik er voor gezorgd om een aantal stressfactoren los te laten. Laat ik 2 voorbeelden noemen.

Ongelukkig zijn

Als jij altijd maar ongelukkig bent, werkt dit door op jou. Je blijft onzeker en kan dit moeilijk doorbreken. Altijd in dezelfde spiraal en niet makkelijk te doorbreken. Ik had hier hulp bij nodig om van deze hoofdpijn en slapeloosheid af te komen. Door met een psycholoog te praten kwam ik er achter dat mijn werk een onderdeel van het ongelukkig zijn.

 

Functie verandering

Door de verandering van mijn functie in mijn werk, heb ik de beste zet gemaakt! Door een stap terug te doen, deed ik 3 vooruit. De hoofdpijn was binnen een paar maanden weg, gewoonweg omdat ik beter sliep en dus minder kopzorgen had. Uiteraard wil iedereen altijd het hoogst haalbare in het leven. Maar leer jouw grenzen kennen. Tot zover en niet verder. Maak jezelf gelukkig en geniet.